Blog

hoe ver zijn wij bij focus 4u?

Hoe ver zijn wij bij focus 4u?

In ons vorige blog lieten we zien wat wij met de door je bedrijf aangeleverde gegevens en informatie doen. Dat was het verhaal over het ‘financieel dashboard’. Rest ons nog uitleg te geven over de laatste ‘knop’ in je administratiedossier op ons klantportal: de voortgang. Wat hebben wij voor je gedaan? Hoever zijn we? In dit blog leggen we uit wat je kunt met de knop ‘voortgang’. Wat wij ermee willen zeggen? Een kijkje in de keuken.

Lees meer »
hoe staat je bedrijf ervoor

Hoe staat je bedrijf ervoor?

Onze vorige blog ging over bonnetjes en inkoopfacturen die je eenvoudig kunt digitaliseren en virtueel bij ons op het bureau kunt werpen. Het verhaal op deze pagina laat zien wat wij er vervolgens mee doen. Wij ordenen alle informatie, zetten het op een rij en koppelen dit aan je terug via een ‘dashboard’ waarop je kunt zien hoe de vlag van je bedrijf erbij hangt. Op elk moment van het jaar. En als je doorklikt kun je alle gegevens naar boven halen op grond waarvan dit dashboard tot stand is gekomen. De hele route terug tot aan het digitale bonnetje aan toe. We leggen het hier uit. Lees je weer mee?

Lees meer »
bonnetjes en inkoopfacturen scannen met trifact365

Bonnetjes en inkoopfacturen

Tijden veranderen. En toch heeft driekwart van de zelfstandig ondernemers een schoenendoos met verfomfaaide kassabonnetjes die te lang in een broekzak hebben gezeten. ‘Voor de fiscus’ staat er op de doos. Eens in de drie maanden wordt die bij ons op het bureau omgekieperd. Je moest eens weten hoe druk we het dan hebben. Het zal je niet verbazen dat dit anders kan. Sneller, beter en goedkoper. Ook voor jou! Lees je even mee?

Lees meer »
de knop moet om blog

De knop moet om

September is de maand waarin menigeen met weemoed terugdenkt aan die heerlijke lange zomeravonden, aan de vele barbecues en gezellige uitstapjes met vrienden of familie. Maar september is ook de maand waarin wij vieren dat focus 4u 40 jaar bestaat! Samen maken wij daarom graag nog een reis, als afsluiting van die heerlijke vakantieperiode.

Lees meer »
wie het snapt mag het zeggen

Wie het snapt, mag het zeggen …

Ergens eind december na de kerst werd ik, natuurlijk ongelegen, door een call center gebeld namens Nationale Nederlanden. Of ik wist dat m’n pensioenpolis waarschijnlijk het beoogde doel niet zou halen. Zo goed en zo kwaad als dat ging, heb ik antwoord gegeven op best lastige vragen over mijn beleggingsverzekering bij deze verzekeraar.

Lees meer »
uw overeenkomst wel of geen dienstbetrekking

Uw overeenkomst: wel of geen dienstbetrekking?

De VAR gaat waarschijnlijk verdwijnen per 1 april 2016. Opdrachtnemers kunnen dan geen VAR meer aanvragen. In de tussentijd is er een overgangsregeling. In samenwerking met externe organisaties stelt de Belastingdienst algemene modelovereenkomsten op, op grond waarvan een opdrachtgever geen loonheffingen hoeft in te houden en te betalen.

Lees meer »